Jak powinienem spakować mojego Jeepa Overlanding?
Jesteś nowy w świecie lądowania i zastanawiasz się, co spakować na swoją pierwszą wyprawę lądową? Bez obaw! Podczas gdy pakowanie się na wyprawę lądową może początkowo wydawać się zniechęcającym zadaniem, ostatecznie listę sprzętu można skondensować do kilku podstawowych kategorii.
Sprzęt ratunkowy na wyprawę lądową
Jedną z najważniejszych rzeczy do spakowania na wyprawę lądową jest dobry zestaw sprzętu ratunkowego. Chociaż możesz mieć nadzieję, że nie będziesz musiał go używać, kiedy znajdziesz się w sytuacji, w której będzie to konieczne, będziesz bardzo wdzięczny, że go masz. Zestawy naprawcze do lądowania obejmują całą gamę pod względem złożoności i zawartości, ale Metalcloak zaleca co najmniej następujące niezbędne elementy, aby upewnić się, że jesteś przygotowany na typowe scenariusze odzyskiwania na szlaku
Wyciągarka - chociaż będzie to prawdopodobnie najdroższy element sprzętu ratunkowego w twoim arsenale, dobra wyciągarka może zwrócić się po jednym użyciu, szczególnie jeśli planujesz samotną wyprawę. Holowanie w terenie może być niezwykle kosztowne, a wyciągarka może zwiększyć pewność siebie i bezpieczeństwo na szlaku. Bardzo ważne jest, aby wiedzieć, jak korzystać z wyciągarki przed wyruszeniem w nieznane, dlatego zalecamy obejrzenie tej serii filmów od naszych przyjaciół z Warn, która pomoże ci nauczyć się podstaw odzyskiwania opartego na wyciągarce przed przetestowaniem swoich umiejętności na szlaku.
Aby zobaczyć ekscytujący film przedstawiający scenariusz odzyskiwania danych w prawdziwym świecie, obejrzyj ten film od naszego przyjaciela Casey250. https://www.youtube.com/watch?v=UU7Y8yoGvMc
Nadal masz fabryczny zderzak, który nie jest kompatybilny z wyciągarką? Metalcloak ma dla Ciebie rozwiązanie!
Lina holownicza - jeśli jeszcze nie kupiłeś wyciągarki, lina holownicza i dobry kumpel w innym 4x4 mogą wyciągnąć cię z większości sytuacji. Upewnij się tylko, że przymocowałeś linę do ramy, zamontowanego na ramie haka holowniczego, odbiornika holowniczego lub jednego z wbudowanych w ramę zderzaków Metalcloak, które zostały zaprojektowane tak, aby wytrzymać holowanie. Nie mocuj liny holowniczej do osi, zawieszenia lub układu kierowniczego, ponieważ te elementy nie są zaprojektowane do przenoszenia sił wywieranych podczas holowania.
D-Ringi czy miękkie szekle - D-ringi kontra miękkie szekle to częsta debata, ale prawda jest taka, że nie ma najlepszej opcji, ponieważ zarówno d-ringi, jak i miękkie szekle mają swoje zalety i wady. Ogólnie rzecz biorąc, miękkie szekle można szybciej przymocować i są mniej niebezpiecznym pociskiem, jeśli coś pójdzie nie tak, podczas gdy d-ringi mogą wytrzymać znacznie większą siłę, ale są nieco wolniejsze w użyciu. W przypadku większości scenariuszy odzyskiwania oba powinny być w porządku. Ważne jest, aby mieć jedno lub drugie, aby przymocować linę holowniczą do pojazdu lub przymocować linę wyciągarki do punktu kotwiczenia.
Deski trakcyjne - Utknąłeś w miękkim piasku, zaspie śnieżnej lub gęstym błocie? Deski trakcyjne oferują świetną opcję pierwszej linii do odblokowania pojazdu. Chociaż nie są idealne dla każdego scenariusza, są niedrogą opcją, którą można szybko wdrożyć i bardzo bezpieczną w porównaniu do metod opartych na naprężeniu. Doświadczeni off-roadowcy zazwyczaj najpierw używają tej metody, a następnie, jeśli się nie powiedzie, przechodzą do lin holowniczych lub wyciągarek.
Sprzęt do nawigacji lądowej
Niezależnie od tego, czy planujesz wybrać starą szkołę z mapą i kompasem, czy też postawić na nowoczesność z jedną z wielu dostępnych aplikacji nawigacyjnych, możliwość znalezienia drogi do - i co ważniejsze, z - miejsca docelowego będzie kluczowa dla powodzenia podróży.
Sprzęt pierwszej pomocy
Kolejna pozycja na liście, której masz nadzieję nigdy nie użyć, ale będziesz niezmiernie wdzięczny za jej posiadanie w razie potrzeby. Dobra apteczka pierwszej pomocy jest niezbędnym elementem każdej offroadowej listy kontrolnej.
Żywność i woda
Galon wody na osobę dziennie to świetna zasada i nie zapomnij o zwierzętach! Jeśli pozwala na to miejsce, zalecamy spakowanie nieco więcej jedzenia i wody, niż myślisz, że potrzebujesz na wszelki wypadek, i zawsze miej plan awaryjny, aby zdobyć więcej na wypadek, gdyby ci się skończyły.
Przechowywanie
Zdobyłeś już cały niezbędny sprzęt lądowy, co teraz? Cóż, najlepiej byłoby, gdybyś znalazł schludny i bezpieczny sposób na przechowywanie tego wszystkiego w swoim sprzęcie. Dobre przechowywanie i organizacja nie tylko pomagają w wydajności, ale są również niezbędne dla bezpieczeństwa. Te stalowe d-ringi, które wrzuciłeś z tyłu, mogą teraz wydawać się nieszkodliwe, ale w przypadku przewrócenia się lub zderzenia przy prędkościach autostradowych mogą stać się niezwykle niebezpieczne. Aby zapoznać się z kilkoma świetnymi opcjami przechowywania na lądzie, sprawdź
Niezbędne rzeczy do lądowania
Poza tą podstawową listą, reszta zależy od ciebie i tak naprawdę zależy od tego, jakiego rodzaju przygody chcesz przeżyć. Trekking przez Australię podczas 3-tygodniowej wycieczki? Prawdopodobnie będziesz musiał rozważyć dodanie markiz, namiotów dachowych, lodówek i nie tylko. Jeśli chcesz po prostu wyjść na zewnątrz i uciec od cywilizacji podczas jednodniowej wycieczki, zalecamy zacząć od tej listy i rozszerzać ją w miarę rozwoju hobby. Na tym polega piękno turystyki lądowej. Pomimo tego, w co może wierzyć internet, naprawdę nie potrzebujesz wiele, aby wyjść i dobrze się bawić, poza działającym pojazdem i pragnieniem przygody.
Zobacz także
Jak powinienem spakować mojego Jeepa Overlanding?
Jesteś nowy w świecie lądowania i zastanawiasz się, co spakować na swoją pierwszą wyprawę lądową? Bez...
Czytaj dalejMetalcloak Jeep Roadtrip na północ do B.C.
Jeepapalooza jest bardzo dobrze zorganizowana, z wieloma dobrymi ludźmi i dobrym nastawieniem. Kanadyjczycy byli...
Czytaj dalej