Zawieszenie 4x4 do Jeep Cherokke WK 1
Modyfikacja Liftu zawieszenia w samochodzie Jeep Grand Cherokee WK I - z wyciągarką
Czyli jak to Nowsze auta też chcą w teren
JEst zima więc musi być zimno ale i tak mimo wszystko jest to najlepszy
czas na wszelakie modyfikacje, ulepszenia ulepszające:), doposażenia
ekwipunku terenówek czyli tak zwany wyścig zbrojeń - przedłużenia...
zabawy :).
Jeep Grand Cherokee WK, silnik 3.0 diesel przybył na warsztat na dokonanie
modyfikacji - przedłużenie.. zawieszenia oczywiśc a o cyzm mogliście
pomyśleć innym? zbereźniaki :). Plan jak zwykel był prosty, musimy włożyć
większe koła bo to najważniejsza część samochodu, aby zwiększyć prześwit
pod autem i ułatwić mu pokonowywanie terenów - najcięższych terenów 4x4.
Jeep naszego klienta często jeździ po polskich bezdrożach i dużych
błotnych terenach i większe tym lepiej, szutrach oraz w lekkim terenie 4x4
ale to żadko :). Klientowi bardzo zależy, aby auto nie stało się tak zwaną
taczką - czyli w woli wyjaśnienia komfort ma być nadal jak najwyższy. Tu z
pomocą przychodzi Lovells i jego rozwiązania zawieszeniowe, zamówiony
został full zestaw LIFT +2" do WK. W skład tego zestawu wchodzą cztery
długie sprężyny oraz cztery amortyzatory o znacznie zwiększonym skoku.
Woczekiwaniu na przybycie nowego zawieszenia co mogliśmy robić jak nie
trochę potestować Jeep'a, aby dobrze zrozumieć jak należy zestroić nową
zawiechę aby robiła jak należy.
Testy pozwoliły nam dokładnie przyjrzeć się jak auto robi-jeździ-porusza
się przed modyfikacjami. 3.0 silnik Jeep'a to bardzo mocna, zwinna oraz
komfotowa jednostka. W środku jest dużo miejsca zarówno z przodu jak i
tyłu. Przesympatyczny design-wygląd oraz terenowy-offordowy klimat jaki
zawsze jest z tą marką sprawił, iż auto nam się zdecydowanie bardzo
spodobało.
Dobra lift dotarł możemy zaczynać przeróbki auta jakie zaplanowaliśmy. Na
początek zabraliśmy się za przód. Wymontowaliśmy mcphersony, rozpięliśmy
stabilizację, górny wahacz oraz półosie. Demontaż old sprężyn wymaga
bardzo dobrego renomowanego ściągacza, montaż nowych twardszych tym
bardziej będzie tego wymagać, są one grubsze oraz bardziej ściśnięte w
mcphersonie. Po dokonanasiu czyszczenia nałożeniu smaru i zestaw
zamontował się szybciej niż myśleliśmy :).
Nastąpił jednak mały problem - bo jak by mogło być inaczej - aby życie
miało smaczek raz problemik albo 1000, zestaw pozwala tak skonfigurować
poszczególne elementy aby w sumie wyszło 4"... Po konsultacji z klientem
zdecydowanie doszliśmy do wniosku że składamy na 2" po testach wykazało że
tylko wtedy zachowamy komfort i bezpieczeństwo jazdy. . Auto jeździ więcej
niż poprawnie. Komfort tak jak wykazayły testy nie uległ zmianie, przód
jest sztywniejszy. Przyszło pora na większe opony więc także dokonaliśmy
korekty nadkoli. Teraz WK może więcej takie tam hasło reklamowe :).
Dodatkowo wykonaliśmy osłonę reduktora z aluminium 5 mm.
Zobacz także
Jak powinienem spakować mojego Jeepa Overlanding?
Jesteś nowy w świecie lądowania i zastanawiasz się, co spakować na swoją pierwszą wyprawę lądową? Bez...
Czytaj dalejMetalcloak Jeep Roadtrip na północ do B.C.
Jeepapalooza jest bardzo dobrze zorganizowana, z wieloma dobrymi ludźmi i dobrym nastawieniem. Kanadyjczycy byli...
Czytaj dalej