Zawieszenie 4x4 do Jeep Cherokke WK 1

Jeep 4x4 wk 1

Modyfikacja Liftu zawieszenia w samochodzie Jeep Grand Cherokee WK I - z wyciągarką

Czyli jak to Nowsze auta też chcą w teren


JEst zima więc musi być zimno ale i tak mimo wszystko jest to najlepszy 

czas na wszelakie modyfikacje, ulepszenia ulepszające:), doposażenia 

ekwipunku terenówek czyli tak zwany wyścig zbrojeń - przedłużenia... 

zabawy :).

Jeep Grand Cherokee WK, silnik 3.0 diesel przybył na warsztat na dokonanie 

modyfikacji - przedłużenie.. zawieszenia oczywiśc a o cyzm mogliście 

pomyśleć innym? zbereźniaki :). Plan jak zwykel był prosty, musimy włożyć 

większe koła bo to najważniejsza część samochodu, aby zwiększyć prześwit 

pod autem i ułatwić mu pokonowywanie terenów - najcięższych terenów 4x4.

Jeep naszego klienta często jeździ po polskich bezdrożach i dużych 

błotnych terenach i większe tym lepiej, szutrach oraz w lekkim terenie 4x4 

ale to żadko :). Klientowi bardzo zależy, aby auto nie stało się tak zwaną 

taczką - czyli w woli wyjaśnienia komfort ma być nadal jak najwyższy. Tu z 

pomocą przychodzi Lovells i jego rozwiązania zawieszeniowe, zamówiony 

został full zestaw LIFT +2" do WK. W skład tego zestawu wchodzą cztery 

długie sprężyny oraz cztery amortyzatory o znacznie zwiększonym skoku. 

Woczekiwaniu na przybycie nowego zawieszenia co mogliśmy robić jak nie 

trochę potestować Jeep'a, aby dobrze zrozumieć jak należy zestroić nową 

zawiechę aby robiła jak należy. 

Testy pozwoliły nam dokładnie przyjrzeć się jak auto robi-jeździ-porusza 

się przed modyfikacjami. 3.0 silnik Jeep'a to bardzo mocna, zwinna oraz 

komfotowa jednostka. W środku jest dużo miejsca zarówno z przodu jak i 

tyłu. Przesympatyczny design-wygląd oraz terenowy-offordowy klimat jaki 

zawsze jest z tą marką sprawił, iż auto nam się zdecydowanie bardzo 

spodobało. 

Dobra lift dotarł możemy zaczynać przeróbki auta jakie zaplanowaliśmy. Na 

początek zabraliśmy się za przód. Wymontowaliśmy mcphersony, rozpięliśmy 

stabilizację, górny wahacz oraz półosie. Demontaż old sprężyn wymaga 

bardzo dobrego renomowanego ściągacza, montaż nowych twardszych tym 

bardziej będzie tego wymagać, są one grubsze oraz bardziej ściśnięte w 

mcphersonie. Po dokonanasiu czyszczenia nałożeniu smaru i zestaw 

zamontował się szybciej niż myśleliśmy :).

Nastąpił jednak mały problem - bo jak by mogło być inaczej - aby życie 

miało smaczek raz problemik albo 1000, zestaw pozwala tak skonfigurować 

poszczególne elementy aby w sumie wyszło 4"... Po konsultacji z klientem 

zdecydowanie doszliśmy do wniosku że składamy na 2" po testach wykazało że 

tylko wtedy zachowamy komfort i bezpieczeństwo jazdy. . Auto jeździ więcej 

niż poprawnie. Komfort tak jak wykazayły testy nie uległ zmianie, przód 

jest sztywniejszy. Przyszło pora na większe opony więc także dokonaliśmy 

korekty nadkoli. Teraz WK może więcej takie tam hasło reklamowe :). 

Dodatkowo wykonaliśmy osłonę reduktora z aluminium 5 mm.

 

 
Tagi: auto, jeep, komfort, większe, zestaw
 

Zobacz także

Jak powinienem spakować mojego Jeepa Overlanding?

Jesteś nowy w świecie lądowania i zastanawiasz się, co spakować na swoją pierwszą wyprawę lądową? Bez...

Czytaj dalej

Metalcloak Jeep Roadtrip na północ do B.C.

Jeepapalooza jest bardzo dobrze zorganizowana, z wieloma dobrymi ludźmi i dobrym nastawieniem. Kanadyjczycy byli...

Czytaj dalej