Land Cruiser? Hilux? Patrol? a może LAnd rover? co byście wybrali?
Czy myśleliście jaki samochód wyciągarki wybrać? Jaką markę? Jaki konkretnie model do upalania turystycznego w terenie. Więc co wybrać? Toyoty popularne i mają bardzo dobrą opinię patrząc na małą awaryjnośc pojazdów czyli modele takie jak Land Cruiser, Hilux, 4runner. Wada? Extremalnie wysokie ceny i jeszcze wyższe ceny części zamiennych. Następna półka to Nissany czyli takie modele jak Patrol Navara i Terrano trochę tańsze ale chyba trochę bardziej się psują. Trzecia grupa jest zwolennikami Land Roverów czyli Defender, Discovery, Range Rover. Zdecydowanie tańsze od konkurencji w naprawie i eksploatacji, części jest więcej dostępnych, lecz trzeba bardzo mocno przestudiować temat który model kupić ponieważ są takie które mają bardzo awaryjne silniki. I 4 grupa chyba jedna z najbardziej popularnych w naszym krajo do Jeepy czyli Wranglery, Cherokee i Grand Cherokee – zdecydowaną wadą tej marki jest znacznie większe spalanie od pozostałych modeli ale cena części, eksploatacji i ma największą dostępność części zamiennych. Są jeszcze Mercedesy klasy G ale one z kolei utrzymują bardzo wysokie ceny. Najdzielniejsze w terenie ze względu na małą wagę są suzuki Samurai, Jimny, Vitara i to z nich najczęściej robi się zmoty, minusy? To małe rozmiary mała pojemność załadowcza ciężko nimi podróżować na dłuższe dystanse. Dużo także opinii pozytywnych jest od Pajer i L200 chodź osobiście na temat pajero mam inne zdanie ale to złe przygody może taki model mi się dostało niestety. Znajdą się tez fani uazów hehe ale to już trzeba być koneserem :). No są także Fordy, Ople, Hyundaie i Dacia :). Co oprócz Gabarytów? Na pewno dzielność terenowa aut jest ważna czyli należy zwracać uwagę na takie parametry jak kąt natarcia, zejścia i rampowy – prześwit – wykrzyż no i najważniejsze głębokość na jaką może brodzić wasz błotniarz. Na to wszystko wpływają gabaryty, ciężar i jak dużo kucy ma. Do niektórych będziemy musieli dokupywać blokady mechanizmu różnicowego inne będą miały to w standardzie inne będą miały systemy trakcji. Każe Auto może wam przynieść dużą satysfakcję nie ważne jakiej marki jest, to czy pokonacie jakiś teren dużo zależy od waszych umiejętności, jak wchodzicie w dane błoto ile gazu dodajecie jak znacie swój pojazd i co wiecie na temat działania jego podzespołów.
Zobacz także
Jak powinienem spakować mojego Jeepa Overlanding?
Jesteś nowy w świecie lądowania i zastanawiasz się, co spakować na swoją pierwszą wyprawę lądową? Bez...
Czytaj dalejMetalcloak Jeep Roadtrip na północ do B.C.
Jeepapalooza jest bardzo dobrze zorganizowana, z wieloma dobrymi ludźmi i dobrym nastawieniem. Kanadyjczycy byli...
Czytaj dalej